Menu
menu      sweet-girl
menu      Mechanika gruntów właściwości gruntów
menu      Mechanizacja prac przy robotach ziemnych
menu      Mechanika i budowa maszyn gdzie pracujecie
menu      Mechanika budowli dla architektów rapidshare
menu      Mechanika ogólna Dynamika Hendzel
menu      mechaniczne sterowanie silnika krokowego
menu      mechaniczny tuning Fiat 126p
menu      Mechanizm działania hormonów roślinnych
menu      Mechanizm szyby Ford Focus
menu      mechanizm tworzenia się dziury ozonowej
menu      dodatki do Sims2 meble
menu      UZYWANE MEBLE ZACHODNIE
menu      salon bialy sofa czerwona meble venge galeria
menu      meble gawin cennik
menu      zabudowa poddasza meble
menu      Grand Cherokee Mercedes klasa
menu      MEBLE ANNA
menu      mercedes sprinter de
menu      Mercedes benz paris

sweet-girl

Temat: klima-jak to widzą inni specjaliści-materiał szkoleniowy
Źródło: www.gieldasamochodowa.com

"Mam problemy z klimatyzacją i chłodzeniem w Oplu Vectrze 1.8 z 1998 roku - pisze Czytelnik z woj wielkopolskiego. - Auto ma przebieg 160 tys. km, sprowadziłem je kilka miesięcy temu z Niemiec. Według dokumentów i informacji uzyskanej od sprzedającego jest ono bezwypadkowe. Przez pierwszy miesiąc pojazd sprawował się bez zarzutu, jednak ostatnio zaczęły się problemy z układem chłodzenia i z klimatyzacją. Pierwszym objawem było zapalenie się kontrolki awarii układu chłodzenia i silnika. Potem zaczęły się włączać wentylatory chłodnicy i klimatyzacji. Podczas diagnostyki ustalono, że występuje błąd czujnika temperatury i wadliwie działa układ chłodzenia. Wstawiono nowy czujnik oraz wymieniono czynnik chłodzący w klimatyzacji, ale bez widocznego efektu. Co może być jeszcze przyczyną palenia się opisywanych kontrolek na tablicy rozdzielczej?

Elektronik samochodowy Ryszard Czaja z serwisu Opel Motor Centrum w Gdańsku:

- Opisane przez Czytelnika objawy wskazują na uszkodzenie modułu chłodzenia. Odpowiada on za sterowanie zarówno wentylatorem chłodnicy, klimatyzacji, jak i zestawu wskaźników. Aby go zdiagnozować i zobaczyć, czy jest konieczna jego wymiana, należy udać się do stacji obsługi posiadającej odpowiednie części zamienne. Z uwagi na dosyć specjalistyczną naprawę polecałbym autoryzowany serwis Opla. Przy diagnostyce nie ustalono rzeczywistej przyczyny uszkodzenia. Może to świadczyć o tym, że nie wykonywał jej elektronik samochodowy, a jedynie mechanik nie znający dobrze specyfiki nowych układów sterujących chłodzeniem silnika. Koszt wymiany takiego modułu wynosi ok. 600 zł."

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=4840



Temat: Czerwona Vectra B 1.8 16V CD Hatchback by ORACLE Oceń moje autko i pomysły na przeróbki :)

Mówiąc znawcy miałeś na myśli forumowiczów ze streetracing.pl
Miałem na myśli 2ch ludzi z tamtąd, którzy albo zakładali turbo albo komuś montowali. Z tego co widzę to jest tam jeden V6 Supercharged i jeden który na prawdę zna się na rzeczy.

Profesjonalny warsztat skasuje ostro za robociznę dlatego odpada. Mój ojciec jest mechanikiem samochodowym, na prawdę dobrym, dlatego w razie czego mi pomoże i o to czy uda mi się to zrobić raczej bym się nie martwił.

Czy się opłaca to się okaże. Wyjdzie około 2500-3000zł ale za 5-6 mam cały Z20LET według niektórych więc być może i założyłbym mu Z20Let. Tylko że musiałbym dozbierać więcej.
Użytkownik oracle edytował ten post 17 styczeń 2010 - 15:51
Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=91553


Temat: Koziołki Przy Żłobie Lubelskie pogaduchy nie zwiazane z żadnym konkretnym tematem
ozzy dla Ciebie jesli chcesz

mechanik , lakiernik , elektryk ,
jeśli potrzebujesz pomocy ;przyjedź, zadzwoń, zapytaj - nic nie tracisz, możesz zyskać


mechanik - Jerzy Wilczek -tel.508192572 do warsztatu 817501293 . miejscowość: Łuszczów II - (trasa lublin - łęczna 13km , obok sklepiku przy drodze; banerek tłumików bosal) pewność ze czesci są te które wybierasz i dobrze wykonana robota w chyba najniższej cenie. Chrzestny pracuje sam http://www.twojafura.pl/auto,2642/zdjecie,historia,1491/wilko-opel-vectra-b-cd link do oferty


lakiernik - Paweł Rozwałka - tel.669895507 - miejscowość: Długie (trasa lublin - łęczna 5 km) polecił go Chrzestny, 5 samochodów u niego, 5 razy byłem zadowolony


elektryk , mechanik -Auto Service Długa -tel.784957120 do warsztatu 784-957-120 ul Długa 13a lublin ( boczna drogi męczenników majdanka - za wiaduktem na światłach w prawo) mają chłopaki łeb i komputer ;)



jest to zarówno reklama jak i pomoc w znalezieniu kogoś solidnego i fachowego bo dziś z tym ciężko. oddaje zawsze tam samochody bo nie musze jechać na drugi dzień ponownie z naprawą.

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=32623


Temat: Pasek Rozrządu

<_< jestem po wczorajszej wizycie u mechanika i odnośnie rozrządu to powiedział mi że miał na mysli tylko pasek rozrzadu + te rolki,że pompę nie muszę wymieniać chyba że chcę jeżdzic tym samochodem jeszcze 2 lata lub dłuzej to wymieni ją,normalne że skoro kupiłam niedawno samochód to chcę nim jeżdzić :lol: dłużej,odnośnie rolek firmy LUK powiedział że są ze "średniej półki"więc jak to jest??zamierzam sama kupić cały zestaw wraz z pompą i zawieżć mu do wymiany,rolki LUK,pasek rozrządu GATES a pompa nie pamiętam jakiej firmy była
pozdrawiam i miłego dnia życzę :D

No i to są właśnie nasi mechanicy <_< Gdyby gość miał trochę oleju w głowie sprawdziłby dokładnie i dowiedziałby się, że opel zaleca wymianę pompy wodnej razem z rozrządem.
Jeśli chodzi o rolki to większość osób zaleca SKF sam na takich jeżdżę, ale LUK do najgorszych na pewno nie należy ich części idą na pierwszy montaż do bardzo wielu samochodów.

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=45773


Temat: Peugeot 306, szum przy skręcaniu

W większości samochodów(także w Peugeot 306,co widać wyżej)są stosowane łożyska dwurzędowe:

Wystarczy że jedna bieżnia tego łożyska będzie dobra a 2 zła to przy skręcaniu w jedną stronę będzie cicho w inną-głośno.
I nie można jednoznacznie mówić że przy skręcaniu i szumach w prawo zmieniamy lewe łożysko lub odwrotnie.
Podnieś koła,sprawdż luzy,szum przy kręceniu ręką.Dokręć odrobinę nakrętkę główną jednego z łożysk i sprawdź czy szum się zmienił.Potem zrób to samo z drugim łożyskiem.
Co do łożysk.Odradzam kupno najtańszych,proponuje coś ze "środkowej półki"
Zmiana przedniego łożyska dla doświadczonego mechanika zajmuje ok.2 godzin i nie jest tak proste jak się ogólnie uważa.
Trzeba zdjąć całą zwrotnicę(wymiana łożyska bez jej demontarzu,nawet gdy posiadamy profesjonalne ściągacze)nie zawsze jest możliwa na samochodzie.
Do tego porządne klucze,prasa do wciskania łożysk itd.
Odradzam wymianę samemu jeśli ktoś jeszcze tego nie robił.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1552129.html


Temat: Carserwis na 1-go Sierpnia
" />Serwis blacharski - bez problemów. Wszystkie usterki zgłaszane na gwarancji w fiatach uznawane. W poprzednim ducato zrobili więcej nawet niż się spodziewałem.
Natomiast serwis mechaniczny - za każdym razem jest coraz gorzej. Zgadzam się z opinią kolego Rafaka. Nigdy nie wiedzą, co może być. I nie chcą nic robić, bo mówią, że tak musi być. Od jakiegoś czasu zacząłem stosować metodę, że jak po wizycie u nich nic nie zdziałam pisze do FAP i odrazu znajduje się usterka i rozwiązanie problemu. FAP jakoś znajduje usterkę przez maila, a serwis nie może po wizycie samochodu u nich. Piszę o naprawach samochodów na gwarancji. Dodatkowo raz po przeglądzie, po wyjeździe z seriwsu samochód stanął na środku drogi... Nie ma to jak ASO...Widocznie trafiamy ciągle na kiepskie dni mechaników...
Źródło: forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?t=28952


Temat: kappa 20vt-problem!!!
" />Panowie. Wszystko się zgadza. Skoro nawet producent przewidział zużycie oleju i to wcale nie małe, dokładając do tego np. śr. wysoką temperaturę powietrza we Włoszech itd.
Ja kupiłem Kappę od kolegi który też nie bardzo się orientował w zużyciu oleju tych silników. Przywiózł ją z niemiec i ładnie jak bozia kazała wymienił wszystkie płyny i oleje. Zrobił nią przez blisko rok ok.20-tu tyś i (jak w prawie każdym "normalnym" aucie) nie zaglądał na bagnet. Ja ją kupiłem i tylko jak wjechałem na podwórko u rodziców, żeby się pochwalić, ojciec (mechanik samochodowy) posłuchając pracy silnika powiedział że coś jest nie tak - było słychać zawory. Ja z uporem maniaka powtarzałem że 20-to zaworówki tak mają (ogólnie włoskie alfy itd.). Kazał mi zgasić silnik i za godzinę zajrzał na bagnet. Panowie, był suchy jak pieprz.
Musiałem dolać prawie 2,5 litra oleju żeby wyrównać stan.
Później czytając wasze posty też się o tym dowiedziałem.
A to wycinek książki serwisowej:
Załączniki:
Źródło: forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?t=12138


Design by flankerds.com